top of page

10 המלצות לביקור בוינה - חלק ב׳

עוד אטרקציות ורעיונות מעניינים שישדרגו עבורכם את החווייה הוינאית



בהמשך לפוסט הפופולארי -  10 אטרקציות מומלצות לביקור קצר בוינה, מגיע החלק השני שייקח אתכם צעד נוסף לעומק החוויה הוינאית ויעשיר את הביקור שלכם בעיר המרתקת הזאת. כאן תוכלו למצוא אטרקציות קולינריות, הצעות למסלולי טבע דרך נופים קסומים מחוץ לעיר, סיורים אלטרנטיביים, אומנות ועוד המלצות ייחודיות. 

מקווה (ובטוח..) שתהנו! 




סיור מרתק בעקבות סודות העיר העתיקה של וינה

וינה היא עיר מרתקת ומלאת סודות וצדדים חבויים, ואם אתם מעוניינים להכיר אותה קצת יותר לעומק ולצאת למסע בעקבות הצד הפחות מוכר ו״תיירותי״ שלה, סיור סודות העיר העתיקה הוא בדיוק בשבילכם. במהלך הסיור המודרך בעברית ״נלך לאיבוד״ בסבך הסמטאות, בתי הגילדות, החצרות ומסדרי האבירים של העיר העתיקה, ונגלה סיפורים מרתקים על מלחינים סוררים, אגדות עם וינאיות, כנסיות בארוק יפהפיות ושלל פנינים חבויות. 


*להרשמה ופרטים נוספים לחצו כאן


** ניתן להזמין את הסיור כסיור פרטי


להצטרפות לסיור סודות העיר העתיקה - לחצו כאן





פארק השעשועים פראטר Prater

פארק השעשועים פראטר ברובע השני הוא אטרקציה לכל הגילאים. גם אם אתם כבר מזמן לא ילדים, עדיין נחמד להסתובב בין עשרות המתקנים השונים בלי להתחייב מראש לכרטיס כניסה ופשוט לבחור בצורה ספונטנית על איזה מתקן מתחשק לכם לעלות לשלם עבורו בנפרד.

בפארק פראטר תוכלו ליהנות ממתקני אקסטרים, רכבות הרים, גלגל ענק (ריזנראד), מכוניות מתנגשות ועוד ועוד. בנוסף, במידה וכל הסיבובים האלה באוויר מילאו אתכם ברעב, תוכלו לקפוץ לבירה או ארוחת צהריים בשוויצר האוס Schweizerhaus  -  גן הבירה הגדול ביותר בוינה שנמצא במתחם הפארק או לשכור אופניים מWien  Mobile (ה״תל אופן״ של וינה) ולצאת לרכיבה לאורך שדרות עצי ערמון, תעלות מים וגנים. 


כמה דברים חשובים: 

  1. פארק השעשועים פרטר פתוח ברובו במהלך כל השנה (שימו לב שבחודשי החורף חלק מהמתקנים עלולים להיות סגורים)

  2. המחירים נעים מ 3.5 - 15 אירו למתקן (הכניסה למתחם היא בחינם)

  3. הפרטר מארח גם את חגיגות האוקטוברפסט בסוף ספטמבר-תחילת אוקטובר אם אתם במקרה בעיר. 

הגלגל הענק ״ריזנראד״



שייט בעמק הווכאו

עמק הווכאו לאורך נהר הדנובה נמצא כשעה נסיעה מוינה בתחבורה ציבורית ונמתח לאורך 35 ק״מ של כרמים, גבעות, טירות עתיקות ועיירות קטנות וציוריות. בחודשי הקיץ מאפריל ועד סוף אוקטובר אפשר ליהנות ממנו דרך שיט שיוצא מהעיירה מלק Melk וממשיך עד העיירה קרמס Krems עם כמה תחנות בדרך בהן ניתן לרדת ולעלות שוב על המעבורת הבאה.

אם שייט פחות מדבר אליכם, אופציה נוספת להכיר מקרוב את הכפרים, בתי המרזח והאתרים השונים היא להשכיר אופניים מתחנת הרכבת במלק ולרכוב לאורך השבילים הפסטורליים עד העיירה המפורסמת דורנשטיין Dürnstein ובחזרה דרך הגדה השנייה. 


אתרים מומלצים לאורך עמק הווכאו ממלק ועד קרמס: 


  1. המנזר הבנדיקטיני בעיירה מלק Melk

  2. מנזר שנבוהול Kloster Schönbühel

  3. טירת אגשטיין Aggstein

  4. בתי המרזח של וייסןקירכן Weißenkirchen ושפיץ Spitz

  5. העיירה ההיסטורית דורנשטיין Dürnstein והטירה שבה כלאו את ריצ׳ארד לב הארי

  6. מרכז העיר העתיקה של קרמס Krems

להזמנת שיט ופרטים נוספים - לחצו כאן

מנזר שונבוהל לאורך העמק הציורי על הדנובה



וינה של הונדרטוואסר: בעקבות ה״גאודי של וינה״

אם אתם מחפשים משהו שונה, מעורר השראה ויוצא דופן אני מאוד ממליץ לבקר במוזיאון הונדרטוואסר - ״קונסט האוס וין״ שנפתח מחדש בתחילת החודש לאחר שנה של שיפוצים. הבניין תוכנן ע״פ הסגנון האיקוני של האמן הוינאי יהודי פרידנסרייך הונדרטוואסר Hundertwasser ומיישם את תפיסת עולמו, שראתה בטבע, בדמיון, בצבעים ובצורות לא ישרות כמו ספירלות את הבסיס לקשר בריא יותר בין האדם לסביבתו. 

הרעיונות פורצי הדרך שלו מעלים גם היום חיוך על הפנים שלנו ובאים לידי ביטוי לא רק בתערוכות השונות, אלא גם בארכיטקטורה ובתכנון של בניין המוזיאון - חוויה ויזואלית וחושית בפני עצמה עם רצפות גליות, צמחים מטפסים, מפלי מים, בית קפה מעוצב ועוד! 

בנוסף למוזיאון הונדרטוואסר, תוכלו להמשיך ולבקר בבית הונדרטוואסר Hundertwasserhaus הסמוך - בניין מגורים שלם שתוכנן על ידיו בסוף שנות השמונים והפך לאחד האתרים הכי איקוניים ואהובים בוינה. הבניין נמצא כ-5 דקות הליכה מהמוזיאון. 


כתובת מוזיאון הונדרטווסר: Untere Weißgerberstraße 13, 1030 Wien

כתובת בית הונדרטווסר: Kegelgasse 36-38, 1030 Wien



ביקור במוזיאון הטכני Technisches Museum Wien

השם אמנם נשמע על פניו מעט יבשושי ואולי לא מבטיח יותר מידי, אבל המוזיאון הטכני, שנמצא כ 5-10 דקות הליכה מארמון שנברון, הוא הפתעה מוצלחת, במיוחד אם אתם נוסעים עם ילדים. בבניין עצום מימי האימפריה, תוכלו לשוטט בין חללים רחבים שמאכלסים המצאות חשובות, קרונות וקטרים מהמאה ה19, מכוניות מרוץ, משחקי מחשב, חליפות אסטרונאוטים, פסנתרים היסטוריים, רובוטים ועוד כהנה וכהנה המצאות ופיתוחים טכניים מרתקים מהמאות האחרונות. 

כתובת: Mariahilfer Str. 212, 1140 Wien




טבילה במעיינות החמים אוברלה Therme Wien Oberlaa

אין הנאה גדולה יותר בחורף מאשר לטבול את הגוף במים חמים בעוד פתיתי שלג צונחים מסביב באוויר הפתוח. בתרמה אוברלה - מתחם הבריכות המחוממות העצום בדרומה של העיר ניתן לרכוש כרטיס וליהנות מבריכות מחוממות בפנים ובחוץ ותמורת תוספת תשלום גם לקבל גישה אל אזור הסאונות (שימו לב ביישנים וביישניות, כיאה לתרבות הגרמנית, אין הפרדה בין נשים לגברים…).

בנוסף, מומלץ להביא חלוק מהמלון אם מתאפשר, וטיפ נוסף שעוזר לחסוך בעלויות - לאחר השעה 18:00, מחיר הכניסה יורד. גם בעונת הקיץ החמה המתחם פעיל, אך הייתי ממליץ לקפוץ במקום זאת לדנובה הישנה Alte Donau או להשתכשך בבריכת קרפפנוואלדל Krapfenwaldlbad על גבעות וינה או בבריכת נויוואלדאג Neuwaldegger Bad המוקפת עצים וירוק. 


כתובת תרמה אוברלה:  Kurbadstraße 14, 1100 Wien




גרפיטי בתעלה ודרינק לעבר השקיעה

התעלה של וינה היא זרוע שיוצאת מהדנובה וחוצצת בין העיר העתיקה לרובע השני. כיום היא מתפקדת כמעין גלריית גרפיטי חצי רשמית של העיר וינה עם עשרות יצירות מושקעות של קבוצות אמני גרפיטי שונות. בחודשי החורף התעלה אמנם קצת ריקה ושוממת, אך בחודשי הקיץ החמים היא מתעוררת לחיים והופכת לאחד המרחבים העירוניים השוקקים בעיר עם חופים מלאכותיים כמו Tel Aviv Beach, ברים פופ אפ, מסעדות שונות כמו Neni Am Wasser ובעיקר צעירים וצעירות שיושבים על הגדה, שותים בירה או צועדים אל עבר השקיעה. 





לטעום את מיטב התוצרת האוסטרית בשוק האיכרים כרמליטרמרקט (בימי שישי ושבת)

כרמליטרמרקט (בגרמנית: השוק של הכרמליטים) הוא אחד השווקים הותיקים בוינה ומתחם גסטרונומי שמושך אלפי מבקרים מידי שבוע. בנוסף למסעדות ובתי קפה עם מטבחים מקומיים, אוריינטלים וים תיכוניים, הוא הופך בימי שישי ושבת לשוק איכרים עם מיטב התוצרת המקומית: גבינות מחבל טירול, נקניקים מזלצבורג, ריבות מאוסטריה תחתית, דבש אורגני משטיירמארק ועוד.  

ואם מתחשק לכם לשבת לקפוצ׳ינו ועוגה, אחד מבתי הקפה האהובים במתחם הוא קפה מימה Cafe Mima - בית קפה קטן ומקסים עם עשרות עציצים תלויים מהתקרה. בתפריט יש ארוחות בוקר צבעוניות שמוגשות במהלך כל היום ומבחר גדול של מנות צמחוניות, כולל עוגות בהכנה ביתית. 


כתובת השוק: Karmelitermarkt , 1020 Wien

מיטב התוצרת האוסטרית והכל אורגני!



ביקור במוזיאון לתולדות האמנות

קשה לפספס את המבנה המרשים בכיכר מאריה תרזיה הניצב ממול ל״תאום״ שלו - המוזיאון להיסטוריה של הטבע, ונחמד לעמוד בין שני הנפילים האלו ולחפש את ההבדלים הקטנים, במעין גרסה מקומית לציור השבועי לילד. המוזיאון לתולדות האמנות הוקם כדי לאכלס את האוספים הקיסרים ולהציגם בצורה דידקטית - היסטורית:  מעתיקות רומיות ומצריות ועד אוספי ציורים מתקופת הרנסאנס והבארוק. החלק המרשים ביותר מבחינה ארכיטקטונית הוא גרם המדרגות הרחב עם הפסל המרשים של קאנובה - 'תזאוס מכה קנטאור', במרכזו. 


במה כדאי להתמקד: יש כל כך הרבה מה לראות במוזיאון לתולדות האמנות, עד שנדמה לפעמים שהוא בלתי נגמר. מסיבה זאת, כדאי לחסוך בתשומת לב, ולשמור את המשאב יקר הערך הזה למה שמעניין או מושך אתכן. באופן אישי אני מוצא את עצמי נסחף אל עבר אוסף הציורים של ברויגל האב - הגדול מסוגו בעולם לאותו צייר פלמי, שיצירותיו משעשעות, מרגשות, חכמות ומלאות בדמויות ופרטים קטנים שתענוג לחשוף את משמעותם. 

לפוסט מעמיק יותר עם המיטב של המוזיאון לתולדות האמנות לחצו כאן

כתובת: Maria-Theresien-Platz, 1010 Wien



ביקור בגלריה הלאומית במוזיאון בלוודר ובגנים הבוטניים

שלושה מוזיאונים שונים אפשר למצוא תחת השם בלוודר: בלוודר עליון  (Oberes Belvedere), בלוודר תחתון (Unteres Belvedere) ובלוודר 21. הבניין הראשי, העליון, הוא ארמון עוצר נשימה בסגנון בארוק שנבנה כארמון הקיץ של הנסיך אויגן, איש אצולה שהוביל את הצבא האימפריאלי להישגים כנגד הטורקים. כיום שוכנת בחלק העליון הגלריה הלאומית הכוללת תערוכות מתקופות וסגנונות שונים, כולל כמובן האוסף הגדול בעולם של יצירות מאת גוסטב קלימט. 


במה כדאי להתמקד? מבין יצירותיו המפורסמות של קלימט המוצגות בגלריה הלאומית במוזיאון בלוודר, בולטים במיוחד דיוקנאות נשות החברה היהודית הגבוהה, כסוניה קניפס ופריצה רידלר, ולצידן, הציור המפורסם ביותר בוינה - הנשיקה. מי שחסרה היא כמובן אדל בלוך באואר ״האישה בזהב״, אותו ציור שהפך לסלע מחלוקת בין היורשת החוקית למדינת אוסטריה והתפרסם בזכות רומן, ובעיקר סרט הוליוודי מ2015 בכיכובה של הלן מירן המצוינת. 


כתובת הגלריה הלאומית בלוודר: Prinz-Eugen-Straße 27, 1030 Wien




תיהנו!

Comments


bottom of page