top of page

וינה בחינם - טיפים והמלצות

אטרקציות חינמיות בוינה בלי להוציא אגורה (או סנט…)





וינה היא עיר יפהפייה, עשירה ומרתקת, אבל מוכרחים להודות - היא לא מקום זול במיוחד, בטח לא בשנים האחרונות. בדיוק מסיבה זאת, אספתי כמה המלצות וטיפים עבור מי שמחפשים להקל קצת על הארנק ולתבל את הביקור באטרקציות מעניינות, חווייתיות ולא פחות חשוב - חינמיות.


תיהנו!


ניווט מהיר:



מוזיאון וינה והתצפית מהגג Wien Museum

הקונספט החדש של מוזיאון וינה לאחר השיפוץ המקיף שעבר הוא לאפשר כניסה בחינם לתערוכות הקבועות המצוינות שמקיפות את ההיסטוריה של וינה, ההתפתחות העירונית שלה, אירועים משמעותיים וסמלים איקונים. ולדרוש כרטיס בתשלום רק עבור התערוכה הזמנית בקומה הרביעית. מומלץ במיוחד לטפס מעלה למרפסת הרחבה שמציעה נוף מדהים על כנסיית קארל הקדוש. 




שוק הפשפשים בנשמארקט Flohmarkt am Naschmartk:

לא חייבים לקנות שום דבר כדי ליהנות מתופעה וינאית צבעונית ומעניינת שצצה לה מידי יום שבת במתחם הנשמארקט - השוק העירוני הגדול של וינה. החל משעות הבוקר מגיעים עשרות רוכלים ועל גבי שולחנות מאולתרים מוכרים פיצ׳פעקס מכל הבא ליד ומתקופות שונות בהיסטוריה. 






כניסה חינם למוזיאונים של העיר וינה בתחילת כל חודש (ביום ראשון):

בכל יום ראשון - הראשון של תחילת חודש, נפתחים המוזיאונים השונים של העיר וינה לקהל וללא עלות. בין המוזיאונים ניתן למצוא את בתי המלחינים המפורסמים של בטהובן, היידן, שוברט, ושטראוס….(אבל לא מוצארט), ארמון החלומות של סיסי - וילה הרמס, מוזיאון השעונים המקסים ועוד.






קונצרט ליל קיץ בארמון שנברון Sommer Nachtkonzert Schönbrunn:

כמידי שנה, וינה פותחת את הקיץ בקונצרט חגיגי בגנים הנפלאים של ארמון שנברון. אם אתם במקרה בעיר באזור יוני, תוכלו להצטרף לקהל של אלפי מאזינים וכמה נכבדים ישובים, וליהנות מקונצרט חינמי באוויר הפתוח בביצועה של הפילהרמונית הידועה של וינה.






תערוכות בבית המכירות הפומביות דורותיאום Dorotheum:

בית המכירות הפומביות הגדול והחשוב ביותר במרכז באירופה נוסד בוינה בשנה 1707 במנזר מרשים ע״ש דורותיאה הקדושה (לכן השם דורותיאום). גם היום הוא מתפקד כבית מכירות פומביות ובחלליו השונים, הפתוחים לקהל בחינם, מוצגים אלפי פריטים ותערוכות זמניות של יצירות רבות שעומדות למכירה, חלקן אף של אמנים מפורסמים ובינלאומיים. 





פסטיבל אי הדנובה Donauinselfest:

אי הדנובה הוא רצועת יבשה מלאכותית שנוצרה בעקבות הסדרת נהדר הדנובה. בתקופות רגילות מדובר באזור די פופולארי לספורט, ריצה ורכיבה על אופניים, אך פעם בשנה הוא הופך לאחד האתרים המרכזיים בעיר ומארח את פסטיבל המוזיקה החינמי הגדול באירופה! - פסטיבל אי הדנובה. הפסטיבל מציע במשך שלושה ימים הופעות חיות של אומנים רבים, מקומיים ובינלאומיים על בימות שמפוזרות ברחבי האי. 





מוזיאון הכסף Geld Museum:

אם במקרה אתם מבקרים באנדרטת קיר השמות ברובע התשיעי, מומלץ לקפוץ לאחר מכן אל הבנק הלאומי של אוסטריה, בניין יפה ואלגנטי כשלעצמו, שנמצא ממש ממול לאנדרטה. הבנק מארח בין היתר את מוזיאון הכסף, שפתוח בחינם לקהל במהלך השבוע ומציע מבט מרתק אל ההיסטוריה של המטבעות. אחת האטרקציות הנחמדות היא ההזדמנות להחזיק ביד מטיל זהב שלם…מי יודע, אולי תתרגלו להרגשה…






פסטיבל הסרטים בכיכר בית העירייה Film Festival am Rathausplatz:

בכיכר הרחבה מול בניין בית העירייה של וינה - אחד המרשימים באירופה, נערכים באופן קבוע פסטיבלים, אירועים, ושווקים שונים במהלך השנה - הארוך שבהם הוא פסטיבל הסרטים שמתחיל בסוף יוני ומסתיים בתחילת ספטמבר. למעשה מדובר בפסטיבל שהוא מעין ״בירה ונשירה״ בגרסה מקומית, במהלכו מוקרנים על מסך ענק (ובחינם) קונצרטים, אופרות והופעות רוק כשמסביב פזורים דוכני אוכל רבים כתוספת קולינרית לחוויה התרבותית.





ביקור בגנים הבוטניים בארמון בלוודר Botanischer Garten:

האביב בוינה מביא עימו פריחה נפלאה ואחד המקומות הכי טובים לחזות בתופעה הזאת היא בגנים הבוטניים בארמון בלוודר היפהפייה. לצד הארמון המרשים, שמארח היום את הגלריה הלאומית, בצד של בית הקפה, תוכלו למצוא את הכניסה לגנים שפתוחים ללא תשלום לציבור. שימו לב שלמרות שרוב הגנים פתוחים בחינם, אם תרצו לבקר בחלק האלפיניסטי, תצטרכו לרכוש כרטיס.




פריחת צבעונים בגנים הבוטנים של וינה
הגנים הבוטנים בוינה


סיורים חינמיים בבניין הפרלמנט Parlament Führungen

אחת האטרקציות החינמיות הפחות מוערכות בוינה היא הסיורים החינמיים בבניין הפרלמנט של וינה. במהלך השבוע (חוץ מיום ראשון) נערכים סיורים בגרמנית ובאנגלית ברחבי הבניין ההיסטורי שחזר לא מזמן משיפוץ ארוך ומסיבי של כמה שנים. במהלך הסיור תוכלו לשמוע את הסיפור של המבנה, השיפוץ, הסברים על השיטה הפוליטית באוסטריה ובעיקר לקבל הצצה אל האולמות המרשימים שלו.  





Comments


bottom of page