top of page

וינה בחורף (אחרי חג המולד)

10 המלצות שיחממו עבורכם את הביקור בחודשים הקרים




כל מי שנוהג לטוס בתקופה שלאחר חג המולד לאירופה ידע להגיד לכם שהיתרון הגדול ביותר של חודשי ינואר ופברואר הוא השקט, או ליתר דיוק העובדה שיש פחות מבקרים ופחות עומס, דבר שמאפשר לגלות את העיר, את אוצרותיה, מסעדותיה, נופיה העירוניים בצורה יותר אינטימית ובלי לעמוד בתורים ארוכים. זה נכון לגבי פריז ולונדון, וכך גם לגבי וינה. בשנים האחרונות הפך החורף האירופאי  לדבר לא צפוי -  לפעמים הוא מושלג והופך את וינה לגלויה מהאגדות (לפחות לכמה שעות, עד שהופך לבוץ מבוצבץ) ולפעמים קר, גשום וחיוור. אך דבר אחד בטוח, לוינה בחורף יש יתרונות: התיירים מתמעטים, התורים מתקצרים הרחובות מתרוקנים, וישנה הרגשה שהיא רק שלכם. כדי להפוך את הביקור החורפי שלכם בוינה למהנה ובעיקר ממוקד, כי בכל זאת, קשה להסתובב בחוץ שעות על גבי שעות, הנה כמה המלצות מחממות. 


 

החלקה על הקרח

קל להתמסר בחורף הקר לחמימות של חדר המלון ולמצעים הרכים להישאר עוד שעה או שעתיים תחת השמיכה, אבל במיוחד בחורף חשוב לחלץ איברים ואם כבר קצת פעילות גופנית, אז שתהיה מהנה. ינואר מבשר בוינה את תחילתה של עונת ההחלקה על הקרח. בשני אתרים במרכז העיר תוכלו להשכיר מחליקים, לחלץ איברים ולהשוויץ ביכולות שלכם: 


  • מתחם ההחלקה ״חלום הקרח״ Eistraum בכיכר בית העירייה: נפתח במיוחד בחודשי החורף ברחבה הגדול שמול בית העירייה המרשים של וינה. בנוסף לרחבה מרכזית, תוכלו להחליק גם בין שבילים מפותלים דרך הפארק והפסלים שמעטרים אותו. 


כתובת: Rathauspl., 1010 Wien

לפרטים נוספים באתר


  • מתחם ההחלקה אייסלאוף פריין Eislauf Verein - ליד הפארק העירוני Stadtpark: המתחם היותר ״שגרתי״ אבל גם היותר מקומי של וינה נמצא  ליד הקונצרטהאוס והפארק העירוני, שם תוכלו לא רק להשכיר ציוד, אלא גם להחליק לצלילי מוזיקה קלאסית. 


כתובת: Lothringerstraße 22, 1030 Wien

לפרטים נוספים באתר





לבקר בתערוכת אמנות

להבדיל מהקיץ הלוהט בוינה והיעדר המיזוג ברוב המקומות הסגורים, החורף הוא הזדמנות מצוינת לחמוק למוזיאונים המוסקים בעקבות תערוכות חדשות ששוטפות את העיר בתחילת השנה. מזג האוויר הקריר בחוץ והחמימות (לפעמים בהגזמה) של המוזיאונים, מפתות לקחת את הזמן ולהתמסר אל היצירות. 


למדריך מוזיאונים בוינה לחצו כאן.





מתחם המעיינות החמים תרמה אוברלה:

אין הנאה גדולה יותר בחורף מאשר לטבול את הגוף במים חמים בעוד פתיתי שלג צונחים מסביב באוויר הפתוח. בתרמה אוברלה - מתחם הבריכות המחוממות העצום בדרומה של העיר ניתן לרכוש כרטיס וליהנות מבריכות מחוממות בפנים ובחוץ ותמורת תוספת תשלום גם לקבל גישה אל אזור הסאונות (שימו לב ביישנים וביישניות, כיאה לתרבות הגרמנית, אין הפרדה בין נשים לגברים…). בנוסף, מומלץ להביא חלוק מהמלון אם מתאפשר, וטיפ נוסף שעוזר לחסוך בעלויות - לאחר השעה 18:00, מחיר הכניסה יורד. 


כתובת:  Kurbadstraße 14, 1100 Wien

קישור לאתר למידע נוסף: https://www.thermewien.at/en/






אתר הסקי בזמרינג Semmering

אם במקרה נפלתם על יום ״חמים״ יחסית בוינה של 6 או 10 מעלות ואתם נואשות אחר שלג, תמיד אפשר לצאת קצת מחוץ לעיר לאתרי הסקי שנמצאים כשעה - שעה וחצי נסיעת רכבת מוינה. המוכר והנגיש מביניהם הוא זמרינג Semmering, שם תוכלו לקנות כרטיס לרכבל, להשכיר מזחלת, לבנות אנשי שלג או פשוט להתחמם בבקתה עם מרק חם ושנאפס. 


כתובת: Carolusstraße 3, 2680 Semmering-Kurort

למידע נוסף באתר


שימו לב שהמרחק מתחנת הרכבת בזמנרינג לאתר הסקי הוא 20-25 דקות הליכה או נסיעה קצרה במונית.




ללכת לקונצרט:

זה נכון גם לקיץ, אבל החורף הופך את המקומות הסגורים בוינה לאטרקטיביים יותר מאשר בקיץ, ובהתאם גם את מידת הקשב שלנו. וינה היא בירת המוזיקה הקלאסית ולרשותכם עומדים עשרות קונצרטים ותכניות מוזיקליות באולמות ובמחירים שונים ברחבי העיר. מהאולם המוזהב במוזיק פריין, דרך ארבע העונות של ויואלדי בכנסיית קארל הקדוש ועד הואלסים של שטראוס בקור סלון, לוינה יש תשובה לכל העדפה מוזיקלית. 


ויואלדי בכנסיית קארל הקדוש - אתר


ואלסים של שטראוס בקורסאלון - אתר




להתחמם בבית קפה וינאי מסורתי

אחד היתרונות הגדולים בביקור חורפי בוינה הוא העובדה שמספר הבקרים יורד משמעותית לעומת עונות אחרות וכך הופכים בתי הקפה המפורסמים לנגישים יותר. בין אם בדמל, סנטרל לנדטמן או שפרל, בתי הקפה הוינאיים נותנים לכם לקחת את הזמן ולא מאיצים בכם. מצאו שולחן פינתי ליד חלון, הזמינו את הקפה הוינאי המסורתי מלאנז׳ ולצידו שטרודל מלווה בהר של קצפת, פתחו את הספר שלקחתם לטיסה ופשוט תתמסרו לזן הוינאי. 


למדריך בתי קפה מסורתיים בוינה לחצו כאן.





ביקור בארמונות הקיסריים

עם התמעטות המבקרים בוינה מומלץ לנצל את ההזדמנות ולצאת למסע בעקבות העבר האימפריאלי של וינה. בדרך כלל האתרים העמוסים ביותר לאורך עונת התיירות אפריל-דצמבר הם הארמונות הקיסריים לשעבר: ארמון הקיץ שנברון Schönbrunn הנמצא כ-4 ק״מ מחוץ למרכז העיר ומוקף בגני בארוק יפהפיים (שבחורף אמנם עירומים ופחות מרשימים) שבתחומו תוכלו לשוטט בחדרים מפוארים, להשתתף במופע שטרודל בקפה רזידנץ, לבקר בגן החיות העתיק באירופה, במוזיאון כרכרות ועוד. לעומתו ארמון החורף - הופבורג Hofburg לא ידרוש מכם לעזוב את מרכז העיר העתיקה. קומפלקס הארמונות העצום מארח היום מספר מוזיאונים ואתרים היסטוריים כמו: מוזיאון סיסי, חדרי האוצר הקיסרי, החדרים הקיסריים, הספרייה הקיסרית ועוד. 





להתפנק במסאז׳ בספא תת קרקעי בעיר העתיקה:

 אם שבתם מהחלקה על הקרח עם שרירים מכווצים או אם אתם פשוט מעוניינים להפיג את המתחים שהצטברו במהלך שגרת היום, בוינה יש לא מעט אתרי ספא חד יומיים בהם ניתן לרחוץ בחמאם, לקבל מסאז׳, טיפולים קוסמטיים ועוד ובלי לצאת ממרכז העיר. אחד מהם למשל הוא מרכז הספא התת קרקעי aisawan שנמצא בתוך מרתף היסטורי בעיר העתיקה. 


כתובת: Grünangergasse 8, 1010 Wien

לפרטים נוספים באתר




לגלות את הונדרטוואסר - הגאודי של וינה:

פרידנסרייך הונדרטוואסר, שנולד בשם פרידריך סטו-וואסר (״מאה מים״ בצ'כית) נודע בזכות גישתו יוצאת הדופן לאומנות, ארכיטקטורה וקיימות. הסגנון שלו היה כה לא קונבנציונלי, שיש שמכנים אותו - הגאודי של וינה, על שם הבניינים הצבעוניים והמיוחדים שתכנן. היצירה שלו אינה תלויה בעונה - בקיץ היא זוהרת ובחורף ממלאת את החלל בצבעים וקווים מפותלים ומעירה את הנפש מתרדמת החורף ומהאפרוריות של המרחב העירוני. מומלץ לבקר במוזיאון שמוקדש ליצירתו Kunst Haus Wien וכמובן בבניין המגורים הסמוך שתכנן - בית הונדרטוואסר Hundertwasserhaus. 


כתובת מוזיאון הונדרטווסר: Untere Weißgerberstraße 13, 1030 Wien

לפרטים נוספים באתר


כתובת בית הונדרטווסר: Kegelgasse 36-38, 1030 Wien







שופינג חורפי

 ההמלצה האחרונה ויש יאמרו שאין כמעט צורך להזכיר אותה מרוב שהוא מובנת מאליה - היא פשוט לצאת לקניות במקום סגור. מיד לאחר חג המולד מוצעים העודפים למכירה במחירים נמוכים (באופן יחסי) ולמרות שוינה כבר מזמן אינה נחשבת יעד מועדף לשופינג זול, עדיין אפשר למצוא בה מתחמי קניות עצומים, מגוונים, נעימים ובעיקר מחוממים הפתוחים במהלך השבוע למעט יום ראשון. אם אתם לא רוצים להסתובב בחוץ ולקפץ בקור מחנות לחנות לאורך מדרחוב הקניות מאריה הילפר שטרסה - מומלץ לקחת את הרכבת הכחולה Badner Bahn BB מבית האופרה ולרדת במתחם הקניות SCS. כרטיס תוכלו לרכוש במכונת הכרטיסים האוטומטית שנמצאת בתחנה. 


לפרטים נוספים באתר



留言


bottom of page