top of page

מדריך לרובע השביעי

לגלות את הסוהו של וינה


בניין היסטורי ירוק לצד בניין מודרני יותר ברובע השביעי
בין חדש לישן ברובע השביעי


לא מעט מבקרים טוענים שאחד החסרונות של וינה הוא היעדר סקס אפיל. כלומר, היא לא ״ענייה וסקסית״ כמו ברלין, לא תוססת כמו ברצלונה או קוסמופוליטית כמו לונדון, ואם נהיה כנים, יש בזה קצת מן האמת. וינה היא לא בהכרח העיר שהולכים אליה כדי לחגוג. אפשר, אבל לא בכך היא ידועה. וינה היא עיר שמציעה משהו אחר לגמרי. היא המקום שאליו הולכים כדי להירגע, כדי לנוח מהכאוס והבלאגן שרודף אותנו, להישען קצת לאחור וליהנות תרבותיות, יופי ונינוחות בעולם שנדמה לעיתים כחסר יציבות. 


מנגד, עדיין מדובר באחת הערים הגדולות באירופה, עם אוכלוסיה שברגעים אלה ממש חוצה את קו השני מליון תושבים ולכן לא יעלה על הדעת שאין לה איזה סוהו, אזור של צעירים עם סצנה קצת יותר חיה ואלטרנטיבית! ובכן, החדשות הטובות הן כי לוינה יש דבר כזה וקוראים לו - הרובע השביעי, או בשם הוינאי שלו - נויבאו Neubau.


בדומה לשכונות סוהו אחרות ברחבי אירופה, גם נויבאו - הרובע השביעי של וינה, הסמוך לרחוב הקניות מאריה הילפרשטרסה ולרובע המוזיאונים MQ, נחשב במשך שנים לאזור האדום של וינה עם תעשיית זנות, סמטאות אפלוליות וטיפוסים מפוקפקים, אבל לאחר שעבר תהליך ג׳נטריפיקציה ובעקבות שיפור תשתיות ופרויקט הפיכת רחוב המאריה הילפרשטרסה הסמוך לרחוב הליכה - הוא חווה שיפור במעמדו והפך לאחד האזורים האטרקטיביים ביותר בעיר עבור הקהל הצעיר.


במדריך זה אקח אתכן למסע בעקבות גלריות צילום מוזיאונים מודרניים, בתי קפה היפסטריים, רופטופס, חנויות מעצבים ויד שנייה, קונדיטוריות קטנות, סצנה קולינרית קצת יותר אלטרנטיבית ועוד ועוד…


מקווה שתיהנו! 


קישורים מהירים:




גלריית ווסטליכט Westlicht

לצד רובע המוזיאונים MQ המעט מיינסטרימי שמארח מוזיאונים חשובים כמו לאופולד, מומוק ועוד, יש ברובע השביעי גם גלריות קטנות וממוקדות יותר. אחת מהן היא ווסטליכט (בגרמנית: אור מערבי) - גלריית צילום חביבה שמציגה תערוכות סביב אומן או נושא מעולם הצילום. בנוסף, פעם בשנה היא גם זוכה לארח את התערוכה הנחשבת של זוכי הפרס השנתי לצילומי עיתונות מרחבי העולם. 


כתובת: Westbahnstraße 40, 1070 Wien







סמטאות ציוריות

הרובע השביעי הוא אוצר של ארכיטקטורת בידמאייר מתחילת המאה ה19. מדובר בבנייה עירונית בורגנית, צבעונית ונאה שמעניקה לרובע איים של ציוריות עירונית בתוך ההמולה העירונית הרגילה. שתי סמטאות מומלצות הן שפיטלברג, שמארחת גם בתקופת חג המולד את אחד השווקים האהובים והתוססים בעיר והשנייה היא סמטת אולריך הקדוש, מסביב לכנסייה הנושאת את אותו השם. שתי הסמטאות מארחות בתי קפה קטנים, חנויות בוטיק ומסעדות. 


סמטת שפיטלברג: Spittelberggasse1070 Wien


כיכר אולריך הקדוש: Sankt-Ulrichs-Platz 1070 Wien




סמטה ציורית ברובע השביעי של וינה
סמטת שפיטלברג ברובע השביעי


ארוחות בוקר צבעוניות

הסוהו של וינה הוא מקום שמאפשר כיוונים קולינריים קצת יותר עכשוויים. במי שלא מתרשם יתר על המידה מארוחת הבוקר הוינאית הטיפוסית (והמעט חיוורת) שמורכבת בדרך כלל מלחמנייה בשם זמל, פרוסת נקניק, גבינה וכמה ירוקים חתוכים, ברובע השביעי אפשר למצוא לא מעט בתי קפה מודרניים שלוקחים את ארוחת הבוקר (החשובה ביום!) קצת יותר ברצינות ועם הרבה יותר צבע. 


אולריך Ulrich


בית קפה מודרני שנמצא בסמטה המקסימה שלצד כנסיית אולריך הקדוש. 


כתובת: Sankt-Ulrichs-Platz 1, 1070 Wien





קפה צנזיבציג Zehnziebzig


בית קפה מודרני ששם דגש על ארוחות בוקר צבעוניות, בריאות וטעימות. השם בגרמנית הוא מספר המיקוד של הרובע 1070. 


כתובת: Burggasse 68/1, 1070 Wien





לשבת לקפה עם חתולים

בוינה לא תמצאו חתולים ברחוב. Katzen sind zu Hause, הם יגידו לכם בכל הזדמנות - חתולים שייכים לבתים. אז עבור הוינאים שלא מחזיקים חתול בבית וזקוקים לשעת ליטוף קלה, נפתחו בוינה בתי קפה חתולים על פי המודל המסורתי היפני - הינכם יושבים ומסביבכם רובצים חתולים במצבי עירות משתנים. אחד מאותם בתי קפה מיוחדים נמצא ברובע השביעי ושמו Barista Cat. 


כתובת: Kandlgasse 35, 1070 Wien





חיי לילה ברובע השביעי

דאכבודן Das Dachboden


בגרמנית: עליית הגג, נמצא בקומה העליונה של מלון 25 שעות ומציע בנוסף ללאונג׳, קוקטיילים וערבי די ג׳יי גם נוף על גגות וינה וכביש הטבעת לאור הכוכבים.  


כתובת: Lerchenfelder Str. 1, 1070 Wien




Plus 43 


הבר שנקרא על שם קידמות הטלפון הבינלאומית של אוסטריה +43 מציע קוקטיילים יצירתיים באווירה קצת יותר מתוחכמת ואולי אפילו קצת נוצצת. 


כתובת: Westbahnstraße 10, 1070 Wien





Radio The Bar


הבר שמתאים לסצנת הסוהו של הרובע השביעי - ערבוב בין העדינות הוינאית להיפסטריות ברלינאית. 


כתובת: Schottenfeldgasse 17, 1070 Wien



להסתובב בחנויות יד שנייה

חנויות יד שנייה הן חלק בלתי נפרד מכל סוהו ובדרך כלל מציעות יותר מאשר ערימה של בגדים משומשים, אלא פריטים עם היסטוריה שנבחרו בקפידה. גם כאן ברובע השביעי תוכלו למצוא כמה מהן בקטגוריות מחיר, סגנון וגישה שונות. 


צוויטקלייד 7 Zweitkleid7 (בגרמנית: שמלה שנייה או משומשת) 


כתובת: Hermanngasse 13, 1070 Wien




באבם Babäm 


כתובת: Lindengasse 7, 1070 Wien





בורגגאסה 24


כתובת: Burggasse 24/8, 1070 Wien




לובו ולונה

אני אישית מאוד אוהב את המטבח הספרדי, במיוחד את המנות הקטנות והלא מחייבות שמלוות בדרך כלל את ההמולה מסביב. להבדיל מארוחה וינאית במבנה טיפוסי של ראשונה - עיקרית - קינוח, מסעדות טאפאס מאפשר לשחק קצת עם המבנה המאובן הזה לטובת ארוחה מותאמת אישית והרבה יותר מגוונת. 


לובו ולונה Lobo y Luna (בספרדית: הזאב והירח)


ביסטרו טאפאס, עם אווירה רומנטית, מטבח מתוחכם יותר ובהתאם, גם מעט יותר יקר שנמצא בסמטה מקסימה ברובע השביעי. 


כתובת: Mondscheingasse 2, 1070 Wien





קונדיטוריות ומתוקים

בונבונס Bonbons


חנות ממתקנים וינאית מסורתית ואחד הסמלים המתוקים של הרובע השביעי. כמו להיכנס לסצנה מסרט תקופתי, החל מהרגע הראשון תמצאו את עצמכן מוקפות במדפים מלאים בצנצנות ממתקים, סוכריות, שוקולדים וכל טוב. ממתק הדגל של בונבונס הוא קליפות התפוזים בציפוי שוקולד שהם מכינים במקום. 


כתובת: Neubaugasse 18, 1070 Wien




טרטה טאטא Tarta Tata


קונדיטוריה ליד רחוב הקניות מאריה הילפרשטרסה, עם כל הרפורטואר המעודן והקציפתי של מטבח הקינוחים הצרפתי. 


כתובת: Lindengasse 35, 1070 Wien





ארנסט Ährnst


קונדיטוריית בוטיק חדשה יחסית של שף המאפים יוליאן לובינגר שכבר הספיק לזכות בתואר - המקום עם הקרואסונים הטובים בוינה, שגם נעלמים כמו קרואסונים חמים עד השעה 10:00….אז כדאי להזדרז. 


כתובת: Burggasse 57, 1070 Wien




 

ג׳לטריה לה רומנה Gelateria la Romana


הגלידריה הטובה ברובע ה- 7 (אם כי לא בוינה כולה, התואר הזה הולך לCarlo ברובע השמיני). פתוחה לאורך כל השנה, אם מתחשק לכן גלידה ב- 0 מעלות ובקיץ משתרך לו מול הכניסה תור ארוך היפסטרים. 


כתובת: Stiftgasse 15-17, 1070 Wien





שוורצברוט Schwarzbrot (בגרמנית: לחם שחור) 


מאפייה קטנה וביתית בסמטה חבויה ברובע השביעי (וברצינות, קל מאוד לפספס את הפנייה) שמכינה לחם ומאפים מתוקים על טהרת הכוסמין. מומלץ במיוחד לנסות את הבוכטלן Buchteln במילוי משמשים שלהם עבור אלו שלא אוהבים את המתוק שלהם יותר מידי מתוק. 


כתובת: Lerchenfelderstrasse 13/5 zweiter Innenhof Durchgang zur, Neustiftgasse 16, 1070 Wien






וייטנאם הקטנה

ברובע השביעי יש מבחר די גדול של מסעדות וייטנמיות מעולות עם מרקי פו מנחמים ומחממים. 


Nguyen’s Pho House 


כתובת: Lerchenfelder Str. 46, 1080 Wien





Hanoi Food


כתובת: Burggasse 20/5, 1070 Wien




בייזלים Beisl

הבייזל הוא מוסד קולינרי שמגיש תפריט מקומי. מעין גרסה וינאית למסעדת פועלים. תוכלו למצוא עשרות בייזלים ברחבי וינה עם תפריט שכולל את הקלאסיקות המוכרות: שניצל, מרק פריטטן, גולש ועוד. ברובע השביעי יש שני בייזלים מפורסמים, שמציעים גם אוווירה יותר ביסטרואית ובמיקומים יוצאי דופן. 



אמרלינג בייזל Amerling Beisl 


בסמטה ציורית מרוצפת אבני דרך יש בניין עתיק מהמאה ה19 ובחצר שלו תוכלו למצוא את אמרלינג בייזל - מוסד קולינרי שהפך עם השנים לאחד המקומות האהובים ברובע. תוכלו לשבת בחצר (מומלץ) או בחלק הפנימי אם אין מקום. 


כתובת: Stiftgasse 8, 1070 Wien





גלסיס בייזל Glacis Beisl


קל מאוד לפספס את גלסיס בייזל שנמצא בחצר חבויה ברובע המוזיאונים של וינה MQ. גרם מדרגות יוביל אתכם מהרחבה הפתוחה של רובע המוזיאונים, על פני מוזיאון מומוק (הבלוק השחור) אל גינה סודית בינות עצים ירוקים וצמחים מטפסים שמסוככים על שולחנות עץ רחבים. גלסיס בייזל הוא מקום לעונות חמות ונאות יותר, ומומלץ במיוחד לדרינק או ארוחת ערב לקראת השקיעה. 


כתובת: Breite G. 4, 1070 Wien





תיהנו! 




Comments


bottom of page