top of page

מדריך לתחבורה ציבורית בוינה

תשובות לשאלות נפוצות לגבי התחבורה הציבורית המעולה של וינה





האם בטוח לנסוע בתחב״צ בוינה? 

מערכת התחבורה בוינה היא מהבטוחות, ידידותיות, פשוטות ונוחות בעולם ולכן זה לא מפתיע שרוב התושבים בוחרים שלא להשתמש ברכב לצורך התניידות בתחומי העיר. 


לאילו סוגי תחב״צ תקף הכרטיס? 

כרטיס הנסיעה תקף לכל סוגי התחבורה הציבורית בוינה: חשמלית Strassenbahn, רכבת תחתית U Bahn, אוטובוסים Bus ורכבת פרוורית S Bahn. באמצעות הכרטיס ניתן להחליף בין אמצעי התחבורה בצורה פשוטה ונוחה. 


האם יש אזורים שבהם הכרטיס לא תקף? 

הנסיעה באמצעות הכרטיס שקניתם אפשרית בתוך תחומי העיר על כל 23 רובעיה (נקרא Kern Zone). נסיעה לנמל התעופה של וינה או לקניון SCS מצריכה תוספת תשלום מאחר והם נמצאים מחוץ לתחומי העיר וינה.


היכן ניתן לקנות כרטיס?

ניתן לקנות כרטיס באוטומטים הפזורים בכל תחנות הרכבת התחתית דרך תפריט באנגלית או פשוט באמצעות האפליקציה Wien Mobile. כמו כן ניתן לקנות כרטיסים בחנויות טבק Tabak Trafik, בתוך חשמליות עצמן או בדלפקים בתחנות הרכבת הגדולות של וינה Hauptbahnhof או Westbahnhof. 



מכונת כרטיסים אוטומטית בתחנת המטרו (מקבלת אשראי, מטבעות ושטרות)


                                                              מכונת כרטיסים אוטומטית בחשמלית (מקבלת אשראי ומטבעות



האם צריך לתקף את הכרטיס?

אם קניתם כרטיס במכונה אוטומטית (נסיעה אחת, 24, 48, 72 שעות או 8 ימים) עליכם לתקף אותו בקופסאות הכחולות הנמצאות בכניסה לרציפים וליד מכונות הכרטיסים (מצורפת תמונה למטה להמחשה). שימו לב שאתם מכניסים את הכרטיס לתיבת הכרטוס הכחולה עם כיוון החץ השחור המוטבע על הכרטיס, ואם אין חץ שחור, המשמעות היא שהכרטיס כבר מתוקף (למשל אם קניתם כרטיס ל 72 שעות מחנות טבק או בדלפק כרטיסים).

את הכרטיס מספיק לתקף פעם רק אחת כדי לאתחל את התוקף, ואין צורך לתקף אותו בכל נסיעה.

אם הכרטיס נרכש דרך האפליקציה, אין צורך לתקף אותו כלל - הוא תקף מרגע הקנייה ובמקרה הצורך יש להציג אותו בטלפון למבקר הכרטיסים. 



את הכרטיס שרכשתם במכונה יש להכניס אל מכונת התיקוף בכיוון החץ השחור פעם אחת בלבד

ומרגע זה תופיע עליו חותמת שחורה הוא ייחשב מתוקף


האם צריך לסרוק את הכרטיס כמו בישראל?

 אין צורך לסרוק את הכרטיס. מרגע הקנייה, שימו את הכרטיס במקום בטוח ושמרו אותו איתכם. למעט ביקורת, אין צורך אפילו להוציא אותו מהארנק וסיכוי טוב שהוא ישאר שם עד חזרתכם לארץ... השיטה בוינה מעט שונה מישראל או לונדון ומבוססת בעיקרה על אמון (פחות או יותר). המשמעות היא שלמעט ביקורות אקראיות וקנסות שמנמנים (יותר מ 100 אירו)  למי שלא קנה או תיקף את הכרטיס כנדרש, אין מחסומים פיזיים בהם צריך לסרוק את הכרטיס כדי להיכנס. 


האם התחב״צ סגור בחגים או בסופ״ש?

התחבורה הציבורית בוינה פעילה בכל ימות השנה כולל חגים וחופשים ובתדירות גבוהה. במהלך הסופ״ש שישי ושבת הרכבת התחתית U Bahn פעילה ללא הפוגה במשך כל הלילה. 


האם בוינה יש תשתית טובה לרכיבה על אופניים?

היא אמנם לא אמסטרדם או קופנהגן, אבל וינה עשתה קפיצת דרך משמעותית בכל מה שקשור לשבילי אופניים ותשתיות השכרה. דרך האפליקציה Wien Mobile תוכלו לשכור לזמן קצר ובעלות נמוכה זוגות אופניים ממספר רב של תחנות הפזורות בכל רחבי העיר. משם אפשר להמשיך לפארק הפרטר Prater או לרכוב לאורך הדנובה אל עבר השקיעה. 


היכן אפשר להשכיר קורקינט חשמלי בוינה? 

בכל רחבי העיר ובמיוחד באזורים מרכזיים ותיירותיים תוכלו למצוא קורקינטים חשמליים אותם ניתן לשכור על בסיס זמן נסיעה. בוינה פועלות החברות הבאות: Lime, Link, Tier Bird. שימו לב שהנסיעה בקורקינטים מותרת אך ורק על שבילי אופניים מסומנים. נסיעה על המדרכות אסורה בהחלט ועלולה להוביל לקנסות לא נעימים. 


האם ילדים יכולים לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית בוינה?

בהחלט. ילדים עד גיל 6 יכולים לנסוע חינם בתחבורה הציבורית בוינה (מטרו, חשמלית, אוטובוסים) ואין צורך לרכוש עבורם כרטיס.


בימי ראשון ובחגים רשמיים, יכולים גם נערים ונערות עד גיל 15 לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית.


האם יש הנחות לפנסיונרים בתחבורה הציבורית בוינה?

לפנסיונרים וינאיים מקומיים ישנה אפשרות לקבל הנחה על כרטיס שנתי, אך לצערי אין הנחה קבועה למבקרים בוינה שרוכשים כרטיסים זמניים.


האם כדאי לקחת את אוטובוס התיירים?

בין אם מדובר ביום גשום וסוער, חמסין אימתני או אך רגליים מותשות, אוטובוס התיירים מהווה דרך נוחה, פשוטה (אם כי לא זולה) לראות את וינה בתנועה . בכל תחנה ניתן לעלות ולרדת ובכך להגיע אל חלק מהאטרקציות המרכזיות בלי להשתמש בתחבורה הציבורית. שתי החברות המובילות הן  Big Bus (עם הסברים בעברית במערכת האודיו) ו - Hop on Hop off. כרטיס יומי עולה בין 31-39 אירו למבוגר ל24 שעות.




האם צריך להשכיר רכב כדי לנסוע מחוץ מוינה?

אוסטריה מאוד גאה במערכת התחבורה הציבורית שלה הנחשבת בצדק לאחת הטובות באירופה. באמצעות רשת של רכבות ואטובוסים בין עירוניים, נקיים ובטוחים (אם כי לא תמיד זולים) ניתן להגיע ללא מעט יעדים אטרקטיביים בנוחות ובמהירות. לצד חברות פרטיות כמו Westbahn המפעילה קווים למינכן, זלצבורג וכ״ו. חברת הרכבות האוסטרית נקראת OEBB. ניתן לרכוש כרטיסים לרכבת בכל תחנה דרך אוטומטים, דלפקים או באפליקציה של OEBB.


לאילו יעדים מומלצים מחוץ לוינה אפשר להגיע בקלות באמצעות רכבת?

אם אתם לא מעוניינים להשכיר רכב אלא פשוט לקפוץ על רכבת ולהגיע אל היעד בצורה ישירה ונוחה, לאוסטריה יש לא מעט נופים מרשימים להציע מחוץ לבירה היפהפייה שלה. להלן כמה רעיונות לטיול יום מחוץ לוינה: 


  1. עמק הווכאו Wachau על הדנובה - רכבת מוינה למלק Melk (שעה ו10 דקות)

  2. עיירת הספא באדן Baden - שעה נסיעה ברכבת כחולה שנקראת Badner Bahn (פרטים נוספים). 

  3. זמרינג Semmering - אתר הסקי הפופולארי ליד וינה (שעה ו10 דקות)

  4. זלצבורג - ( שעתיים ועשרים דקות בערך)

  5. גראץ Graz - בירתה היפהפייה של שטיירמארק (שעתיים וחצי)

  6. בודפשט - (שעתיים וארבעים)

  7. ברטיסלבה - (שעה ועשר דקות)


אילו אפליקציות מוניות פועלות בוינה?

מערכת התחבורה הציבורית המצוינת והבטוחה של וינה לצד האפשרות להתהלך בה בנעימים באזורים מרכזיים רבים, מאפשרות להגיע ממקום למקום בלי להסתמך על מוניות. אם בכל זאת בחרתם להזמין מונית (שלא דרך המלון) או אתם צריכים להגיע לשדה התעופה בשעות הלילה, בוינה תוכלו למצוא את שירותי  Bolt ו Uber או נהגים מהקהילה היהודית. 


באמצעות אילו אפליקציות אפשר להתמצא בוינה?

אישית, אני מעדיף את אפליקציית גוגל מפות שמסתנכרנת מצוין גם מערכת התחבורה הציבורית ומתארת את דרכי ההגעה בצורה נוחה וברורה. בנוסף יש גם את Quando ו Scotty עם פוקוס על התחבורה הציבורית וזמני ההגעה.


איך מגיעים משדה התעופה למרכז העיר?

המהירות והקלות בה תגיעו משדה התעופה למלון או הדירה שהזמנתם תלויות כמובן במחיר אותו תהיו מוכנים לשלם. רבים לא רוצים להתמודד מיד לאחר הנחיתה עם מערכת תחבורה ציבורית זרה ובוחרים לקחת מונית משדה התעופה ישירות ליעד בעלות שעלולה להגיע ל 50 אירו, וזאת למרות שמערכת התחבורה הציבורית בוינה, ובפרט מהשדה נוחה, בטוחה וזמינה ומציעה לא מעט אפשרויות כגון:


  1. אוטובוסים ישירים VAL - Vienna Airport Lines

חברת השאטלים של שדה התעופה מפעילה קווים ישירים בתדירות של חצי שעה משדה התעופה ועד מבחר ברחבי וינה. 

קו VAL 1 - תחנת Westbahnhof, ליד מדרחוב הקניות מאריההילפרשטרסה. 

קו VAL 2 - העיר העתיקה, תחנת Morzinplatz

קו VAL 3 - לאזור הדנובה והרובע ה2 / 22. 


עלות הכרטיס: 9.5 אירו לכיוון אחד 16 אירו הלוך חזור. 

זמן נסיעה למרכז העיר: 25-30 דקות (בהתאם לעומסי התנועה)


יתרון: קו ישיר למרכז העיר העתיקה. 

חיסרון: מחיר, פקקים (בשעות העומס) 


  1. רכבת CAT -  City Airport Train

הקאט היא הרכבת המהירה ויש לומר היקרה שתיקח אתכם בזמן שיא ובנוחות מירבית לתחנת Wien Mitte, משם תצטרכו ככל הנראה להחליף לרכבת תחתית. אלא אם כן אתם ממהרים או לנים בקרבת תחנת Wien Mitte, לא הייתי בוחר באופציה הזאת בגלל העלות הגבוהה. 


עלות הכרטיס: 14.9 לכיוון אחד, 24.9 אירו הלוך חזור. 

זמן נסיעה מוערך: 16 דקות


יתרון: מהירות, נוחות. 

חיסרון: מחיר גבוה בשביל לחסוך כמה דקות נסיעה. 


  1. רכבת פרוורית S7

בדומה לCAT, הרכבת היקרה המיועדת לתיירים, גם הרכבת הפרוורית S7 תביא אתכם לתחנת Wien Mitte בזמן מעט ארוך יותר (6 דקות תוספת) אך כמעט בחמישית מהמחיר. 


מחיר: 4,20 אירו 

זמן נסיעה מוערך: 27 דקות לתחנת Wien Mitte


יתרון: המחיר הכי נמוך. כמעט ואין עיכובים. 

חיסרון: זמן נסיעה ארוך יחסית, רכבת מאספת. צפיפות בשעות העומס. 


  1. רכבת מהירה Railjet 

הרכבת המהירה והבין עירונית של אוסטריה, הריילג׳ט, מתחילה את המסלול שלה משדה התעופה ועוברת בוינה בדרכה ליעדים אחרים (גראץ, זלצבורג, אינסברוק). ניתן לקחת רק את המקטע הישיר שבין שדה התעופה לתחנת Hauptbahnhof. המחיר זהה לרכבת הפרוורית, ורק תחנת היעד שונה. 


מחיר: 4,20 אירו. 

זמן נסיעה מוערך: 18 דקות לתחנת Wien Mitte



יתרון: בסך הכל 18 דקות לתחנת הרכבת הראשית Hauptbahnhof, אין עצירות באמצע, מחיר נמוך. 

חיסרון: תחנת Hauptbahnhof אינה במרחק הליכה לעיר העתיקה, ורוב הסיכויים שתצטרכו להחליף לפחות פעם אחת לרכבת תחתית, חשמלית וכדומה. 



איך להגיע למרכז הקניות SCS?

מרכז הקניות העצום Shopping Center Süd נמצא מחוץ לתחום המוניציפלי של וינה, ולכן יש להיעזר באמצעי תחבורה אחרים: 


  1. הסעות מסובסדות בעלות 1 אירו מתחנת U6 Siebenhirten: בכל 15 דקות יוצא אוטובוס חינמי למרכז הקניות SCS למעט יום ראשון. 


  1. הרכבת הכחולה לבאדן Badner Bahn: מתחנת המוצא ליד בית האופרה יוצאת רכבת פעם בשעה אל עיירת הספא באדן שנמצאת כשעה נסיעה מוינה. אחת התחנות עוצרת במתחם הקניות הדרומי SCS. שם התחנה: SCS Vösendorf. את הכרטיסים ניתן לקנות בתחנת המוצא ליד בית האופרה במכונת כרטיסים אוטומטית. שימו לב, אם יש ברשותכם כרטיס תחב״צ לוינה, ניתן לבחור באופציות הרכישה ״מחוץ לגבולות העיר״ ובכך להוזיל את מחיר הכרטיס. 


מחיר: 4,4 אירו מחיר מלא לכיוון אחד 

זמן נסיעה משוער: 30 דקות 


  1. מונית Uber או Bolt. 

מחיר (ממרכז העיר העתיקה):  35 אירו בערך (ע״פ Bolt)

זמן נסיעה משוער ממרכז העיר העתיקה: 25-30 דקות. 



איך להגיע למתחם האאוטלט פרנדורף Parndorf ? 

הדרך הנוחה ביותר להגיע לעיירת הקניות פרנדורף, שנמצאת כ-50 ק״מ מחוץ לוינה, בלי החלפות והמתנה מיותרת היא באמצעות שירות הסעות שיוצא בכל ימות השבוע, למעט יום ראשון במהלכו המתחם סגור, ממרכז העיר. האוטובוס יוצא מהתחנה שממול לבית האופרה של וינה ומביא אתכם ישירות בתוך 40 דקות למתחם. 


כתובת התחנה לנסיעה הלוך מוינה: מול הכניסה הראשית של בית האופרה של וינה לכיוון כביש הטבעת. Opernring 3-5.


מחיר: 21 אירו למבוגר הלוך חזור. 10.5 אירו לילד.


מיקום התחנה בפרנדורף לנסיעה חזור: ליד סגפרדו/דייסון (Segafredo/Dyson)


ניתן להזמין כרטיסים מראש ולשלם אונליין באתר



  • המחירים והמידע המופיעים בפוסט מעודכנים לינואר 2024.




Comments


bottom of page