top of page

פסאז׳ים נסתרים בוינה

בעקבות המעברים הנסתרים של וינה וסודותיהם.


בחלק מהערים מכנים אותם גלריות, בישראל ״מעבר״, ובוינה הם נקראים פסאז׳ים - דבר אחד בטוח, קל מאוד לפספס אותם - רגע אחד של חוסר תשומת לב וניתן בקלות לחלוף על פני פתח או שער שמוביל לנווה מדבר עירוני, בלי להבחין שהוא שם. הפסאז׳ים שנבנו במאה ה19 לא איבדו עם השנים מקסמם ומצליחים גם היום למשוך מבקרים סקרנים שנהנים מהאינטימיות, האלגנטיות ומבחר החנויות, הבוטיקים המסעדות ובתי קפה ששוכנים בהם. הפסאז׳ הוינאי אינו רק מקום מפלט מהמולת הרחוב ורעש המכוניות, אלא גם מרחב עירוני שוקק בו ניתן לקנות, לשבת לצהריים או לשתות יין לבן לעת ערב. אספתי עבורכן בפוסט הבא שלושה פסאז׳ים ייחודים ויפים בוינה שלא רק מזמינים לעבור דרכם, אלא גם להגיע במיוחד אליהם.


מבט אל מזרקת נימפות הדנובה במעבר פרסטל
מזרקת נימפות הדנובה


פסאז׳ פרסטל - Ferstel Passage

  • מיקום: העיר העתיקה (רובע 1)

  • כתובת: Strauchgasse 4, 1010 Wien

  • תיאור: הפסאז׳ המפורסם והאלגנטי ביותר בוינה שוכן במבנה מרהיב בסגנון ניאו רנסאנס ונקרא על שם הארכיטקט היינריך פרסטל שתכנן אותו. הפסאז׳ המקושט בעיטורים, קשתות וחבצלות ונראה כמו ארמון מפירנצה, מארח גם את מזרקה יפהפייה שנקראת מזרקת נימפות הדנובה בה תוכלו לזהות את נימפות הדנובה מרקדות במים במעגל שמזכיר את אותו ציור מפורסם של מאטיס.

  • מה אפשר למצוא בו? בפסאז׳ פרסטל תוכלו למצוא ביסטרו מעולה וחנות מעדנים בשם בוליו BEAULIEU עם שולחנות קטנים, עגולים ורומנטיים שפזורים בפסאז׳ ומנות קלאסיות מהמטבח הצרפתי כמו מולים, שוק טלה, דגים ועוד. בנוסף, מול הביטרו נמצאת חנות שוקולד מצוינת בשם Xocolat עם מבחר פרלינים מסוגים שונים ואגף שלם שמוקדש לשוקולד מריר שמגיע מכל קצוות תבל. לאחר שקניתן כמה פרלינים, תוכלו לגשת אל בית הקפה Cafe Couture הסמוך ולקחת בtake away את אחד מהקפוצי׳נוס הטובים בוינה.


מבט אל מזרקת נימפות הדנובה ממסעדת בוליו הצרפתית על רקע כוס יין לבן
מעבר פרסטל


פסאז׳ המטריות זונהוף - Sünnhof

  • מיקום: רובע 3

  • כתובת: Landstraßer Hauptstraße 28, 1030 Wien

  • תיאור: כעשר דקות הליכה מבית הונדרטווסר או מהפארק העירוני שטאדפארק יביאו אתכן לפסאז׳ המטריות המפורסם של וינה. במעבר צר בין בניינים מהמאה ה19 תלויות עשרות מטריות צבעוניות שמהוות מסגרת מושלמת לכל תמונה.

  • מה אפשר למצוא בו? בפסאז׳ המקסים הזה אפשר לשבת לארוחת צהריים, תחת צל המטריות, באחד משני הבייזל (בית אוכל וינאי עממי) שעומדים עבורכן לבחירה: Im Sünnhof וWeissberger Stube. בתפריטים תמצאו את הקלאסיקות של המטבח הוינאי, מוגשות לצד כוסות גבוהות של בירה והכל באווירה מקומית.


סמטת המטריות זונהוף ברובע השלישי מכוסה כולה במטריות צבעוניות תלויות
סמטת המטריות זונהוף


פסאז׳ ריימונדהוף - Raimundhof

  • מיקום: רחוב הקניות מאריה הילפרשטרסה

  • כתובת: Mariahilfer Str. 45, 1060 Wien

  • תיאור: מול חנות הכלבו פיק אנד קלופנבורג ברחוב הקניות המפורסם של וינה - המאריה הילפרשטרסה, תוכלו למצוא את שער הכניסה למסדרון צר וציורי שמוביל אל אזור השוק העירוני - הנשמרקט. למעשה זאת הדרך הנחמדה, היפה והמעניינת ביותר להגיע מרחוב הקניות אל השוק. המעבר שנקרא על שם פרידיננד ריימונד, אחד המחזאים הוינאיים המפורסמים מתחילת המאה ה19, מרוצף באבני דרך, חנויות ובתי קפה.

  • מה אפשר למצוא בו? פסאז׳ ריימונדהוף מארח מסעדות ובתי קפה שפונים במיוחד לקהל טבעוני וצמחוני, כמו למשל בית התה המקסים של Sir Harly´s, הסופרפוד דלי Superfood Deli 1060 או המסעדה האסיאתית Nice Rice. גם אם אתן לא רעבות, תמיד נחמד לשבת לשטרודל ומלאנז׳ בחצר האחורית, הירוקה והאינטימית של קפה ריימונדהוף Cafe Raimundhof.


תמונה מהכניסה למעבר ריימונדהוף שמחבר בין רחוב הקניות מאריה הילפרשטרסה לשוק העירוני נשמרקט
מעבר ריימונדהוף



Comments


bottom of page