top of page

קונצרטים ואופרה בוינה

מדריך קונצרטים ואופרה למבקרים בבירת המוזיקה הקלאסית


תמונה שצילמתי במהלך ביצוע יצירתו של גוסטב מהלר ״השיר של הארץ״ בקונצרטהאוס


לוינה יש היסטוריה מוזיקלית עשירה. למעשה, מלחינים רבים מרחבי אירופה עלו אליה במהלך המאות האחרונות כדי לפרוץ, להצליח ובעיקר לנגן בפני קהלים חדשים ומתוחכמים יותר. לצד איקונות מוזיקליות כמו מוצארט ובטהובן, אפשר למצוא גם את ויואלדי, היידן, שוברט, ברהמס, מהלר ועוד ועוד. לכן אין זה פלא שוינה נחשבת לבירת המוזיקה הקלאסית והיא מנסה להצדיק את התואר הזה באמצעות מבחר גדול של קונצרטים בהיכלים ואולמות שונים ברחבי העיר. במדריך זה אנסה לעשות סדר בעולם הקונצרטים והאופרה הוינאי ולאסוף עבורכם המלצות שיעניקו את פס הקול המושלם לביקור בעיר. 


קישורים מהירים:



בית האופרה של וינה

בית האופרה של וינה נחשב לאחד מבתי האופרה החשובים בעולם והאופרות שהוא מציג מושכות לא רק קהל בינלאומי אלא גם את מיטב הזמרים והזמרות הפעילים. בנוסף, יש לו גם תרומה משמעותית למעמד של וינה כבירת המוזיקה הקלאסית. את הבניין בסגנון ניאו רנסנס תוכלו אומנם לראות באמצעות סיור מודרך, אך מי שירצה לראותו מתעורר לחיים, יצטרך לרכוש כרטיס לאחת האופרות שמוצגות מידי ערב בעונה שמתחילה בספטמבר ומסתיימת בקיץ לקראת סוף יוני. הכרטיסים לא זולים, וחלק מהיצירות יכולות להיות תובעניות, אז עבור מי שרק רוצה להציץ, בלי להתחייב או לקרוע את הארנק, ההמלצה שלי היא להיכנס לאתר בית האופרה ביום המופע ולבדוק אם ניתן לרכוש כרטיסי עמידה ״רגע אחרון״ שמחירם נע בין 13-18 אירו. 


חזית בית האופרה של וינה


כתובת: Opernring 2, 1010 Wien




מוזיק פריין Musik Verein: 

אולם הקונצרטים של אגודת המוזיקה הוינאית שנחנך ב1870 הוא לא רק בניין מרשים, אלא מארח גם את אחד האולמות היפים והמפורסמים בעולם - האולם המוזהב, שנקרא כך בשל קישוטי הזהב הרבים שמעטרים אותו ואת עשרות הפסלים שסובבים את המאזינים. באולם ידוע זה נערך גם קונצרט השנה החדשה בוינה - הקונצרט המשודר ביותר בעולם שזוכה למליוני צפיות דרך קבע. באולם המוזהב תוכלו ליהנות מקונצרטים של תזמורות ומנצחים אורחים בעלי שם (במחיר לא נמוך ולרוב הכרטיסים נגמרים חודשים לפני) או לחילופין מקונצרטים קבועים וקלילים יותר של יצירות מאת מוצארט שמבוצעות ע״י נגנים בלבוש תקופתי. 


כתובת: Musikvereinspl. 1, 1010 Wien



קונצרטהאוס Konzerthaus: 

לבירת המוזיקה הקלאסית יש יותר מאולם קונצרטים חשוב אחד. האח הקטן והפחות מעונב הוא הקוצנרט האוס שנמצא ליד הפארק העירוני שטאדפארק, לאורך כביש הטבעת. הקונצרטהאוס הוא רק בניין מרשים בסגנון אר נובו, אלא מארח תכנית מוזיקלית נועזת ומקורית יותר, וגישה פחות ״תיירותית״. 


כתובת: Lothringerstraße 20, 1030 Wien





ויואלדי בכנסיית קארל הקדוש Karlskirche

עוד שם מפואר ברשימת המלחינים שפעלה בוינה לאורך ההיסטוריה הוא הכנר והמלחין האיטלקי אנטוניו ויואלדי. ויואלדי לא רק התגורר בוינה באחרית ימיו, אלא אף נקבר בה, ועל אף שאיננו יודעים בוודאות היכן בדיוק, מה שכן ידוע הוא שהאזור בו נקבר הוא חלק ממתחם כנסיית קארל הקדוש. הכנסייה בסגנון בארוק, עם כיפתה העצומה וצמד העמודים המעטרים את הכניסה, מארחת כיום קונצרטים קבועים, כשהקבוע שבהם מוקדש לויואלדי וליצירותו העל זמנית - ארבע העונות. 


כתובת: Karlskirche, Karlsplatz 10, 1040 Wien


לאתר למידע נוסף והזמנת כרטיסים: לחצו כאן



המלחינים הגדולים בכנסיית אנה הקדושה Annakirche: 

קונצרטים בכנסיות הן אופציה חביבה ומוצלחת למי שרוצים ליהנות מהצד המוזיקלי של וינה, אך בלי לשלם את המחירים הגבוהים של בית האופרה או המוזיק פריין. בנוסף, היצירות בכנסיות הן נגישות ופחות תובעניות והקונצרטים קצרים - סביב השעה. אחת הכנסיות המקסימות בוינה היא כנסיית אנה הקדושה שנמצאת בסמטה ציורית בעיר העתיקה, לא רק מהקרטנרשטראסה ובית האופרה. התכנית כוללת מבחר יצירות מאת מוצארט, בטהובן, שוברט והיידן.  


כתובת: Annagasse 3B, 1010 Wien




ואלסים של שטראוס בקורסלון Kursalon

מלך הואלסים הבלתי מעורער של וינה הוא יואהן שטראוס הבן, שהצליח להעפיל אף על אביו במעמדו ובהצלחתו. יוהאן שטראוס, שפסלו המוזהב מעטר את הפארק העירוני Stadtpark היה נוהג לבדר את הבורגנות הוינאית ביחד עם תזמורתו בבתי קפה ובאולמות ברחבי וינה - המרכזי והחשוב שבהם היה הקורסלון. עד היום, הבניין האלגנטי שמשקיף על פסלו המוזהב, מעלה חברת ״צלילי וינה״ קונצרטים שחוגגים את הריקוד שהכי מזוהה עם וינה. 


כתובת: Johannesgasse 33, 1010 Wien




מוצארט בסאלה טרנה Sala Terrena:

אולם הקונצרטים העתיק בוינה מתחבא לו בחצר היפהפייה של בית המסדר הגרמני (אחת התחנות בסיור ״סודות העיר העתיקה״) ומזמין את האורחים להקשיב ליצירות מאת מוצארט והיידן בחלל שמעוטר בציורי קיר בסגנון רנסאנס. 


כתובת: Singerstrasse 7, 1010 Vienna




קונצרטים חינמיים של האקדמיה למוזיקה בארמון שנברון

ההמלצה האחרונה היא גם הפחות שגרתית מכולן, ודורשת מעט ״חשיבה מחוץ לקופסה״ מצד המבקרים בוינה.  מעת לעת עורכת האקדמיה למוזיקה של וינה, אחת המובילות בתחומה בעולם, קונצרטים חינמיים או ריסטלים בהשתתפות הסטודנטים. הרמה הגבוהה, הקהל המקומי והתפאורה המושלמת של תיאטרון ארמון שנברון (לטעמי האולם היפה בוינה) הופכות את הקונצרטים חוויה מאוד ייחודית. 


כתובת: Schloss Schönbrunn, Schönbrunner Schloßstraße 47, 1130 Wien





תיהנו!



Comentarios


bottom of page